Razlozi za ne usvajanje obrazovno vaspitnih sadržaja mogu biti brojni-perceptivne greške,teškoće u održavanju i usmeravanju pažnje,nedostatak interesovanja,nespretnost u pokretima,teškoće u rukovanju priborom za pisanje i problemi u ponašanju i prihvatanju određenih pravila ponašanja.Problemi mogu nastati i usled oštećenja čula ( slabovidost,nagluvost ),telesnih nedostataka,bolešljivosti ili loše uhranjenosti deteta,porodičnih problema,emocionalnih depriavija itd.
Uprošćena klasfkacija razvojnih poremećaja:
-na planu ponašanja-
hiperaktivnost,nespretnost,stidljivost,agresivnost,impulsivnost,itd.
-na planu neuroloških smetnji-smetnje u finoj motorici i motornoj koordinaciji
-na planu psihičkih smetnji-teškoće u funkcionisanju saznajnih procesa,perceptivne teškoće,poremećaji pažnje,motivacije,itd.